Welcome to our website! We work for you

روشهای مختلف تمیزکاری را نام ببرید؟

عملیات تمیز کاری قبل از فرآیند آبکاری و فسفاته کاری از اهمیت بسیار بالایی داراست. کارشناسات شرکت پویاب فلز همیشه بر این مهم باور داشته اند، و راهنمایی های لازم به فعالان صنعت آبکاری و فسفاته نموده اند:

روشهای تمیزکاری:

1-حلالهای فرار: این مواد معمولاَ شامل حلالهای پتروشیمی کلردار، با برخی مواد جاذب هستند که چربیها را به خوبی در خود حل می‌کنند. این مواد خیلی زود کثیف شده و کارایی خود را از دست داده و باید تعویض شوند. بنابراین این روش گران قیمت است. از طرفی این روشها محدودیت های دیگری نیز دارند. این محدودیتها شامل آتش گیری و خطرات زیست محیطی و سمیت بالا می‌باشند.

2-چربیگیری با بخار: مواد مورد استفاده در این روشها شامل حلالهای کلردار هستند که فقط روغنها را پاک می‌کنند. قطعه در یک محفظه قرار داده می‌شود که دارای بخارات حلال است. برای پاک کردن چربیهای دیگر برخی مواقع به شکل اسپری نیز استفاده می‌شود. اما خطرات سمیت و آتشگیری نیز از محدودیتهای این روش هستند.

3-تمیزکاری امولسیونی: این عمل با استفاده از حلالهای آلی محلول در آب انجام می‌شود. با استفاده از اثرات سورفکتانت تمام روغنها پاک می‌شوند. این روش کارایی بالایی داشته و می‌تواند با اضافه کردن مواد قلیایی بر کارایی آن اضافه شده است.

4-تمیزکاری قلیایی: نمکهای قلیایی شامل سود، سیلیکات و فسفاتها، با هم و با نسبت معین و عوامل فعال سطحی، یک تزکیب بسیار مناسب برای تمیزکاری فلزات است. با انحلال در آب گرم این نوع چربیگیرها بیشتر چربیها را در خود حل می‌کنند. این روش ارزانترین و کاراترین فرایند در حجمهای زیاد است.

5-پاک کنندگی اسیدی: اسیدهای مورد استفاده در این فرایند بیشتر اسیدهای معدنی مورد استفاده قرار گرفته و با افزایش عوامل تر کننده تمیزکاری به خوبی انجام می‌گیرد. البته این روش بیشتر شامل فرایندهای زنگ بری می‌باشد.

6-تمیزکاری مکانیکی: ابزارهای مورد استفاده در این تکنیک شامل برخی فرچه‌های سیمی، کاغذهای سمباده و فرچه های پلاستیکی هستند.

مطالب مرتبط

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد