Welcome to our website! We work for you

5 توسعه فن آوری توسط آبکاری

صنعت پوشش فلز((آبکاری)) به طور مداوم در حال تکامل است و با گذشت زمان، چندین پیشرفت جدید در فن آوری آبکاری ایجاد خواهد شد. این فرایندها و منابع جدید به صنعت فولاد سازی کمک خواهد کرد . برخی از این فن آوری های جدید آبکاری چیست؟ ما یک لیست از پنج پیشرفت عمده پیش بینی کردیم که در آینده نزدیک شکل خواهند گرفت.

5 توسعه فن آوری توسط آبکاری

 1-استفاده از مواد شیمی سبز

مقررات دولتی و تقاضای مصرف کننده استفاده از مواد شیمیایی با اثرات سبزتر است و امید است که مواد خطرناکی را که در فرآیند آبکاری استفاده می شود را محدود یا حذف کند. به یاد داشته باشیم، این روند در یک شب رخ نخواهد داد، زیرا شرکت های شیمیایی باید تحقیقات زیادی در زمینه ایجاد مواد شیمیایی موثر و مقرون به صرفه انجام دهند. علاوه بر این، با توجه به محدودیت های فنی، ممکن است بعضی از فرآیند های خطرناک برای مدت زمان طولانی ادامه یابد تا راه حل های جدید پیدا شوند.

2-استفاده بیشتر از فرآیند های خشک

در طول سالها، دوران صنعت آبکاری به عنوان یک گذار از سطح "مرطوب" به "خشک" به پایان رسید. این فرایند جدید باعث کاهش : میزان تماس  اپراتور با مواد خطرناک، انتشار مواد شیمیایی خطرناک و تولید کلی زباله می شود. در آینده، فشار بیشتری برای استفاده از فرآیند خشک وجود خواهد داشت.

3-استفاده از بسترهای غیر فلزی

برای کسانی که ممکن است با اصطلاح پایه آشنا نباشند، معمولا یک فلز است که با یک فلز دیگر که دارای خواص فیزیکی مختلف است، پوشیده شده می شود، با این حال، در آینده، بیشتر بسترهای ساختمانی غیر فلزی (کامپوزیت) وجود خواهد داشت. این کامپوزیت ها به طور کلی غیر فلزی هستند و شامل نوعی تقویت کننده مانند شیشه وکربن می باشند. این بسترهای جدید قوی تر، با دوام تر و مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی نسبت به سطوح فلزی هستند. با توجه به وزن سبک و مقاوم در برابر خوردگی، مواد پلاستیکی نیز بیشتر استفاده می شود.

4-توسعه فلزات جدید

امروز و در آینده ای نزدیک، شرکت ها شروع به ساخت فلزات جدیدی کرده اند که مقاومت در برابر خوردگی بدون نیاز به فرایندهای شیمیایی خطرناک را دارا می باشند و به این ترتیب به محیط زیست کمک می کند. این تکنولوژی الکتریکی ، برخی از فرایندهای فعلی را که برای تقویت آلیاژهای ضعیف تر و کم مقاوم تر می باشند را از بین ببرد.

5-استفاده از فن آوری نانو

نانوتکنولوژی با دستکاری ماده با حداقل یک ابعاد که از 1 تا 100 نانومتر انجام می شود. این تکنولوژی تاثیر عمده ای بر صنعت پوشش فلز دارد. فلزات نانوکریستالیک در مقایسه با سطوح سنتی فلزات، سختی، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر انعطاف پذیری و مقاومت خوردگی بیشتری را دارا می باشند. علاوه بر این، این مواد سبک تر هستند و فقط به یک پوشش بسیار نازک نیاز دارند تا از سطح محافظت کنند.

مطالب مرتبط

مایعات و گاز های سرما زا ...

بازدید از خط تولید شرکت بنز ...

عوامل موثر بر خوردگی فلزات ...

چشم انداز شرکت پویاب فلز ...

برگزاری دومین دوره آبکاری کروم سخت ...

هجدهمین کنگره ملی خوردگی ایران ...

واردات 200 تن مواد آبکاری از هند وآلمان ...

چگونگی کنترل سریع غیر مخرب پوشش آبکاری نیکل الکترولس ...

چاپ سه بعدی و نیکل ما را به فضا نزدیکتر می کند ...

درگذشت یک استاد آبکاری ...

نفوذ آلودگی های میکروسکوپی به ارتفاعات هیمالیا ...

ناو جنگی 3 میلیارد پوندی بریتانیا، حفره دارد. ...

برگزاری اولین دوره آبکاری کروم سخت در ایران ...

استفاده از اسمز معکوس روشی جهت تسویه پساب های صنعتی ...

تولید فسفاته منگنز مختص پیچ های MDF توسط شرکت پویاب فلز ...

فیلم های آموزشی جهت آگاهی فعالان صنعت آبکاری ...

آماده سازی سطح برای بدنه خودرو ...

برگزاری هفدهمین نمایشگاه رنگ و رزین و صنعت آبکاری ...

آشنایی با یک خودرو مدرن و شگفت انگیز ...

فضاپیما استارشیپ ...

آبکاری استیل استنلس ...

استفاده گسترده از فولاد ضد زنگ حاوی نیکل در موزه هنرهای معاصر ...

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد