Welcome to our website! We work for you

مکانیسم های محبوب حفاظت از خوردگی لوله ها ی نفتی

خوردگی قلزات آفت اکثر سیستم های لوله کشی صنعتی است . هر ساله خوردگی حدود 9 میلیارد به اقتصاد ایالات متحده آمریکا خسارت وارد می کند.  در سطح جهانی ، این رقم به2.2 تریلیون دلار می رسد . این حدود 3 درصد از ناخالص داخل جهان است .

 

 images 4

 

خوردگی فقط مشکلات مالی ایجاد نمی کند در لوله های فلزی باعث ضعیف و شکننده شدن آن ها می شود ، باعث فرسایش و تخریب آن ها می شود و فروریختن لوله ها می تواند برای کارگران عمرانی این لوله ها خطرناک باشد. تاثیر آلودگی ناشی از نفت از خطوط انتقال نفت بر محیط زیست غیر قابل اندازه گیری است . خوشبختانه ، در بیشتر شرایط خوردگی فلز را می توان با استفاده از روش های مناسب حفاظت در برابر خوردگی مدیریت و در بعضی مواقع متوقف کرد.  در ابتدا بررسی کنیم خوردگی به چه فرآیندی می گویند ؟ خوردگی عبارت است از خراب شدن فلزات در مواجهه با عوامل محیطی . خوردگی در اثر واکنش بین رطوبت ، سطح فلز ویک عامل اکسید کننده ایجاد می شود . این واکنش ها منجربه تشکیل اکسید ها ، سولفید ها و کلرید ها می شود که به طور موثر ساختار فلز را ضعیف می کند.  روش های مختلفی برای محافظت در برابر خوردگی وجود دارد که می توان برای ایمن نگه داشتن خطوط انتقال نفت از این روش ها استفاده کرد .  برخی از این روش های محافطتی عبارتند از :  1) پوشش محافظ : این روش شامل قرار دادن یک مانع محافظ بین لوله فلزی و عوامل محیطی خارجی مانند رطوبت است . پوشش رنگ یکی از رایج ترین شکل های پوشش محافظ است . این یک روش مقرون به صرفه است که از انتقال بار الکتریکی به فلز زیر رنگ جلوگیری می کند. این امر مانع از نفوذ محلول اسید موجود در نفت  در فولاد می شود . علاوه بر این ممکن است پودر های خشک را برای تشکیل یک پوشش محافظ پودری انتخاب کرد . رایج ترین ترکیبات پودری عبارتند از : اکریلیک ، پلی استر ، اپوکسی ، نایلون ، اورتان 

این پوشش های پودری روی یک سطح فلزی تمییز ریخته می شوند وسپس حرارت داده می شوند تا با فلز یک لایه صاف وشکسته تشکیل شود . می توان از پودرها برای پر کردن منافذ و شکاف های لوله کشی استفاده کنید و در نتیجه از نشتی بیشتر جلوگیری می شود. 

2) پوشش قربانی :  پوشش قربانی دو روش را شامل می شود حفاظت کاتدی و حفاظت آندی . 

حفاظت کاتدی که  شامل پوشش لوله های فولادی شما با روی در فرآیندی است که معمولا به آن گالوانیزه می گویند .روی نسبت به فولاد واکنش پذیر تر است و سریع تر اکسید می شود ، بنابراین سطح فولاد را از فرسایش محافظت می کند. . حفاظت آندی شامل پوشش دادن سیستم لوله های فلزی با قلع است که واکنش پذیری کمتری نسبت به فولاد دارد . قلع خورده نمی شود بنابراین از خوردگی لوله های فلزی فولادی جلوگیری می شود. 

3) بازدارنده های خوردگی :  این ها موادی هستند که سطح فلزات را می پوشانند ، بنابراین آن ها را در برابر رطوبت وسایر عوامل محیطی خورنده محافظت می کنند . یکی از متداول ترین پوشش های محافظ پد های سایش لوله است . این پد های سایش پوشش سبکی از مواد محافظ ، معمولا کامپوزیت است که به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند . پد ها رطوبت را از خود خارج می کنند و در نتیجه از زنگ زدگی جلوگیری می کند که ممکن است باعث سایش شود . لنت های سایش لوله در مقایسه با سایر خوردگی ها ارزان وآسان تر نصب می شوند . 

مطالب مرتبط

ناسا و اختراع دوباره تایر ...

مواد شیمیایی زیست محیطی پایدار به واسطه بیوتکنولوژی نوآورانه نیکل، این دو را با هم دارد. ...

5 توسعه فن آوری توسط آبکاری ...

تولید فسفاته منگنز مختص پیچ های MDF توسط شرکت پویاب فلز ...

ابطال۱۸برند شیرآلات بهداشتی ...

رفیق جانم روحت شاد ...

وضعیت باتری ها (گذشته حال آینده) ...

درباره آبکاری پلاستیک چه می دانید؟ ...

واگن های LHB برای قطارهای سریع السیر در هند ...

بیش از 30 درصد قطعه سازان در آستانه ورشکستگی هستند. ...

مقاله ای در مورد تصفیه پساب آبکاری ...

چگونگی کنترل سریع غیر مخرب پوشش آبکاری نیکل الکترولس ...

خانه ی ما بس بزرگ است ...

روشی جدید در آبکاری آندایزینگ ...

آغاز به تولید دنا پلاس و پژو 207 صندوق دار ...

محصول جدید: محلول مکمل کروماته آبی Zn-4 ...

آبکاری استیل استنلس ...

چرا دیگر آبکاری کادمیوم مطلوب نیست؟ ...

سال نو به شادی ...

پشتیبانی فولاد ضد زنگ از سیستم برق رسانی جدید در تونل Severn ...

درسی از پروانه ...

فولاد ضد خوردگی آبکاری شده با نیکل در قطارهای با سرعت بالا ...

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد