Welcome to our website! We work for you

آبکاری نیکل دستگاه های تصفیه گاز کوره روی عرشه

نیکل و آبکاری نیکل کاربرد های فراوانی در زندگی امروز انسان دارد. در این بخش کاربرد دیگری از نیکل و آبکاری نیکل را مطرح می نماییم.

کمکی به حفاظت از اقیانوس ها

اقیانوس ها به عنوان بزرگترین اکوسیستم ما بیش از نیمی از اکسیژنی را که ما تنفس می کنیم و بخش اعظم ماهی مورد مصرفمان  را فراهم می کند. اقیانوس های سالم  برای بقا ما حیاتی اند. همان طور که ما توجه بیشتری به کاهش اثرگذاری مان بر محیط زیست نشان می دهیم، صنعت دریایی تمرکزش را بر روش هایی برای تنظیم اثراتش بر محیط از جمله به حداقل رساندن نشت مواد مضر افزایش داده است. انتشار گوگرد در محیط از کشتی های دریایی باعث نگرانی های قابل توجهی شده است.سازمان دریایی بین المللی (IMO) ملزومات جدیدی را برای کاهش میزان گوگرد خارج شده از کشتی ها در نظر گرفته است. با این قوانین جدید رشد قابل توجهی برای آبکاری نیکل دستگاه های تصفیه دودهای دیزلی کوره بلند دریایی پیش بینی شده است.

یکی از طراحی های این دستگاهها که در تصویر رو به رو نشان داده شده است با عبور دادن

بخار دود تولید شده توسط موتوراز درون تعدادی محفظه حاوی ابر گازپالایی که به دقت از

 آب دریا تولید شده اند انتشار اکسیدهای گوگرد را کاهش می دهد. تصفیه دود داغ با آب دریا

محیطی خورنده ایجاد میکند که شامل کلوریدها و دماهای بالا و شرایط اسیدی و در نتیجه آن    دستگاه تصفیه گاز کوره روی عرشه

به آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی (CRA) نیاز است. آلیاژهای مورد استفاده برای این

 کاربردها باید حاوی 6% Mo فولاد ضد زنگ آستنیتی مانند AL-6XN™ (UNS N08367)

برای آلیاژهای نیکل نوع Cهمچون آلیاژ 276 (UNS N10276) و آلیاژ 59 (UNS N06059)

باشند. 

کنوانسیون بین المللی برای جلوگیری از آلودگی تولید شده توسط کشتی ها تعدادی از مناطق را به عنوان مناطق تحت کنترل از نظر دفع مایعات مقرر کرده است (ECAs)که در این مناطق در حال حاضر محدودیت گوگرد مجاز در سوخت کشتی تا 1/0% وزنی است. این مناطق عبارتند از : دریای بالتیک، دریای شمال، شمال آمریکا ( مناطق ساحلی تحت پوشش آمریکا و کانادا) و منطقه دریای کاراییب ایالات متحده آمریکا (اطراف پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده).
درحال حاضر خارج ازاین محدوده تحت کنترل (ECAs) میزان گوگرد جهانی 5/3%وزنی است که تا اول ژانویه 2020 به  5/0% کاهش می یابد و تاریخ 2020 هدفی است برای بررسی گوگرد موجود در مازوت و بسته به نتایج تا سال 2025 مهلت دارد. انتظار می رود بررسی تا سال 2018 تکمیل شود. 
گزینه هایی برای اجرای قوانین وجود دارد از جمله : مصرف سوخت های گرانتر با گوگرد کمتر یا تغییر سوخت به گاز طبیعی یا نصب سیستم تصفیه دود که به سرعت گزینه ای ارجح برای صنعت کشتیرانی می شود.

مطالب مرتبط

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد