Welcome to our website! We work for you

فن آوری هیجان انگیز BioAmber

جایگزینی مواد پتروشیمی با سوکسینیک اسید بدین معنا است که تولیدات سازگار با محیط زیست عملکردی فوق العاده و محتوایی تا 65% تجدید پذیر را ارایه می دهد.از کاشت و برداشت ذرت تا پالایش سوکسینیک، آشکار می کند که انتشار گاز گلخانه ای در تمام طول فرآیند صفر است.

فن آوری BioAmber

کارخانه BioAmber که درمنطقه سارینا،آنتاریوی کانادا در اواخر 2015 گشوده شد، بزرگترین مرکز تولید بیوسوکسینیک اسید در جهان است. سوکسینیک اسید با قندهای موجود در مواد خام تجدید پذیر مثل دانه ذرت تولید می شود که امکان تمایز آن از مواد شیمیایی بدست آمده از نفت وجود ندارد. این فنآوری پردردسر نه تنها سوکسینیک اسید را به عنوان ماده شیمیایی پایدارتولید می کند همچنین گازهای گلخانه ای(GHG) منتشر شده را حذف می کند و انرژی بسیار کمتری نسبت به تولیدات بر مبنای نفت مصرف می کند. تجزیه و تحلیل چرخه زیستی مستقل که تمام زنجیره تولید را از کاشت و برداشت ذرت تا پالایش سوکسینیک اسید ارزیابی کرده و آشکار میکند که انتشار خالص گازهای گلخانه ای در تمام طول فرآیند صفر است. این با 1/7 تن گازهای گل خانه ای منتشر شده درتولید هر تن سوکسینیک اسید با استفده از فرآیند نفتی مقایسه می شود. در ظرفیت کامل، تاسیسات BioAmber منطقه سارینا انتشار گازهای گلخانه ای را تا 210000تن در سال را نسبت به فرآیند نفتی کاهش می دهد. این به معنای از رده خارج کردن 45000 خودرو در هرسال است. همچنین تجزیه و تحلیل چرخه زیستی نشان داده است که فرآیند 64% برق کمتری نسبت به فرآیندهای مبتنی بر نفت استفاده می کند. فن آوری های مخرب ارزش ، بازارها و پارامترهای عملیاتی جدیدی را ایجاد می کنند. علم مواد بایر خط تولید جدیدی از مواد مبتنی بر زیست برای منسوجات مورد استفاده در پاپوش ها، لباس های ورزشی و صنایع مرتبط با تن پوش و خودرو را راه اندازی کرده است. جایگزینی مواد پتروشیمی با سوکسینیک اسید BioAmber بدین معناست که تولیدات سازگار با محیط زیست عملکردی فوق العاده و محتوایی تا 65% تجدید پذیر را ارایه می دهد.

منابع جایگزین و پایدار

در حالی که BioAmber براستفاده از قند ارزان قیمت و به وفور در دسترس به عنوان ماده خام تمرکز کرده است، این شرکت به لزوم تا حد ممکن پایدار بودن محصول واقف است. در حال حاضر این قند از ذرت گرفته می شود اگرچه قند نیشکر، چغندرقند، سورگوم، گندم و تاپیوکا نیز می توانند به کارگرفته شوند. هدف بلند مدت تر BioAmber روی آوردن به پسماندهای کشاورزی، جنگلداری و صنعتی به عنوان جایگزینی برای قندهای مرسوم است.

برنامه BioAmber در کانادا در حال حاضر تبدیل شدن به بزرگترین کارخانه بیوسوکسنیک اسید در جهان با ظرفیت تولید 35000 میلیون تن سوکسینیک اسید و 23000میلیون تن بوتان دیول-4/1 (BDO) است. برای پاسخگویی سریع به تقاضای جهانی برای سوکسینیک اسید و مشتقاتش، BioAmber مایل به ساخت کارخانه های دیگری در شمال آمریکا با در مجموع ظرفیت کل 165000 تن اسید سوکسینیک و 123000تن BDO است.

کربوهیدرات ها به جای هیدروکربن ها

وقتی مواد شیمیایی آلی مبتنی بر سوخت های فسیلی را با مواد شیمیایی آلی ساخته شده از زیست توده ها یا به عبارت دیگر مواد شیمیایی مبتنی بر هیدروکربن با مواد شیمیایی کربوهیدرات ها را مقایسه می کنیم، تفاوت عمده، محتویات اکسیژن در کربوهیدرات هاست. مواد شیمیایی آلی مبتنی بر سوخت های فسیلی کاملا بی اثر و غیرواکنشی هستند وبه ویژه فرآیند پردازش کردن آنها خورنده نیست. بنابراین فولاد کربنی و کم آلیاژ اغلب می تواند به عنوان ماده اولیه برای تجهیزات پردازش ضروری باشد. از دیگر سو مواد شیمیایی بایو بیس که بر پایه آب هستند، می توانند واکنش پذیر باشند، به راحتی تجزیه شوند و ترکیبات را تشکیل دهند مانند استیک اسیدها، فرمیک اسیدها و اسید لاکتیک ها که خورندگی بسیاری در برابر فولاد کربنی و کم آلیاژ دارند. در فرآیند زیست توده، مواد خام، ناخالصی ها، واسطه ها و محصولات جانبی در مقایسه با فرآیند هیدروکربن کاملا متفاوت هستند. بنابراین عمده تجهیزات تولید برای مواد شیمیایی آلی بایو بیس باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شوند. آستنیتیک آبکاری شده با فلز (به طور عمده از نوع   304  304L, 316 و 316) و طیفی از فولاد ضد زنگ به طور آبکاری شده در نیز در مواردی آلیاژهای بر پایه نیکل ممکن است برای تضمین حفاظت در برابر خوردگی لازم شود. این مواد آبکاری شده با نیکل مقرون به صرفه اند و موادی پایدار برای صنعت رو به رشد مواد شیمیایی بایو بیس هستند.

مطالب مرتبط

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد