Welcome to our website! We work for you

قایق های بی نیاز از تعمیر و نگهداری، امن تر و سازگارتر با محیط زیست آماده برای مواجهه با امواج با استفاده از نیکل

با استفاده از نیکل می توان در ساخت قایق ها استفاده کرد که نیاز به تعمیرات به حداقل برسد. شاید استفاده از نیکل هزینه تولید را بالاتر ببرد ولی با استفاده از نیکل می توان جلوی خیلی از هزینه های دیگر را گرفت.

استفاده از نیکل در ساخت قایق

مقاومت فوق العاده در برابر خوردگی و طراحی با فولاد ضد زنگ سبکی جدید در صنعت کشتی رانی ایجاد کرده است.

در12 ماه می 2017 نمونه اولیه P16 (کشتی گست دریایی تماما ساخته شده از فولاد ضد زنگ) شروع به کشتیرانی در خارج از منطقه Gavle در 200 کیلومتری شمال استکهلم کرد. هدف آن ساخت قایقی از فولاد ضد زنگ بود که سبک، کارآمدتر، امن تر و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

با استفاده از مفهوم طراحی نوآورانه، الهام گرفته شده از مشخصه های قایق های سنتی وایکینگ ها همراه با فولاد ضد زنگ دوبلکس آبکاری شده با نیکل ، امکان ساخت کشتی بسیار سبک وزن وجود دارد. استحکام بالای فولاد ضد زنگ دوپلکس، ضخامت مواد مورد استفاده را کاهش می دهد که منجر به سبکترشدن قایق می شود.

Petra Rosén، سرپرست بازاریابی شرکت SSY،یکی از شرکت های حامی ساخت نمونه اولیه P16 این گونه شرح می دهد: "سبکی قایق مدل P16 به طور آشکاری مصرف سوخت آن را کاهش داده است. قایق بی نیاز از تعمیر و نگه داری است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. قایق بسیار مقاوم در برابر قرار گرفتن در آب شور است و حتی زمانی که دریا تا حدودی یخ زده است می تواند استفاده شود (ویژگی مفیدی برای آب  های اسکاندیناوی)."

Rosén می گوید:"ما Outokumpu’s Forta SDX 2507 (UNS S32750) را برای کل قایق انتخاب کردیم. آن همه الزامات و ویژگی های لازم برای یک محیط دریایی از جمله: استحکام بالا، دوام، مقاومت صد درصد در برابر خوردگی ، عدم نیاز به تعمیر و نگه داری و استحکام کششی بسیار خوب را دارد."برآورد کرد.

تمام فلز زیر خط بارگیری کشتی مثل آینه جلا داده شده است که زدودن هر گیاه و جانور دریایی چسبیده به بدنه کشتی را با فشار کم شلنگ آب یا حتی با حرکت با سرعت های پایین تضمین میکند. در نتیجه نیازی به رنگهای ضد رسوب گران و خطرناک برای محیط زیست نیست. این پروژه به طور بالقوه می تواند یک بازار کاملا جدیدی برای کشتی های با کارایی بالا و پایدار از این نوع ایجاد کند.

مطالب مرتبط

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد