Welcome to our website! We work for you

نیکل در مراقبت های بهداشتی

مواد حاوی نیکل از جمله فولاد ضد زنگ و یا قطعاتی که آبکاری نیکل شده اند نه تنها در مورد مقاومت به خوردگی قابل اهمیت است در مورد ایمنی و بهداشت نیز حرفی برای گفتن دارند.

نیکل در مراقبت های بهداشتی

مواد حاوی نیکل از جمله فولاد ضدزنگ به عنوان مواد ایمن، بهداشتی و آسان برای تمییز کردن شناخته شده اند. به خاطر این ویژگی ها آنها به طور گسترده در بخش پزشکی چه برای ابزار مورد استفاده در جراحی ها، ایمپلنت ها، تجهیزات بیمارستان ها چه برای افزایش بیشتر زنجیره تامین در تجهیزات تولید دارو که داروهای نجات بخشی را که ما به انها وابسته هستیم را تولید می کنند، به کاربرده می شوند. به علاوه اثرگذاری آنها تاریخچه طولانی دارد. فولاد ضدزنگ در چاقوهای جراحی، انبرهای کشیدن دندان و ایمپلنت ها از دهه 1920 استفاده می شده است.

بهداشت اولویت شماره یک صنعت مراقبت های بهداشتی است و استفاده جهانی از فولاد ضدزنگ در بیمارستان ها برای اتصالات و لوازم بهداشتی تصدیقی برای تمییز کردن ساده آنها است.همان طور که مطالعه اخیر انجام شده در دانشکاه Manchester Metropolitan و AgroParisTech نشان داد، فولاد ضدزنگ می تواند با استفاده از مواد شیمیایی سخت مقاوم شود.

همچنین نیکل می تواند دیگر خواصی که کاربردهای ضروری دارند را ایجاد کند. برای مثال آلیاژهای حافظ شکلی نیتینول(نیکل- تیتانیوم) ترکیبی از خواصی را به وجود می آورد که به طور ویژه آنها را برای استنت های خودپردازی مورد استفاده برای تسکین شرایط عروقی مناسب می کند.یا در تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ، که بدون در معرض تابش یونیزه قرار دادن تصویربرداری  بی نظیری از بافت های نرم مثل مغز، ماهیچه، قلب، تومورها می کند. در هسته سیستم MRI آهن ربای قوی( تا 300000 بار قوی تر از میدان مغناطیسی زمین)قرار دارد که بسیار به فولاد ضدزنگ حاوی نیکل استفاده شده دراین سازه وابسته است.

اما تنها مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ آستنتینی حاوی نیکل نیست که آن را برای محیط پزشکی ضروری می سازد. توانایی تحمل دماهای بسیار پایین (-269°C) آن را بی نیاز از غوطه ور شدن در نیتروژن مایع که در cryosurgery برای از بین بردن بافت های غیرطبیعی استفاده می شود، می کند. به عبارت دیگر ویژگی های غیر مغناطیسی آن، ان را به ماده ای با ساختار ایده آل برای ساخت تکنولوژی های نجات بخش انسان تبدیل کرده است.نیکل سهم ناشناخته ای در بخش پزشکی دارد. 

مطالب مرتبط

نوروز خوش آمد! ...

سر و کله خودروهای بدون سر نشین در چین هم پیدا شد. ...

وداع با استاد صنعت آبکاری ...

برگزاری سومین دوره تصفیه پساب آبکاری ...

پاشش حراراتی فلز-HVOF ...

تولید چربیگیر های پودری با فن آوری جدید توسط شرکت پویاب فلز ...

زیباترین کلمه 5 حرفی ...

ناو جنگی 3 میلیارد پوندی بریتانیا، حفره دارد. ...

ناسا و اختراع دوباره تایر ...

مراقبت قطعات گالوانیزه شده از خوردگی سفید ...

معرفی 10 خودرو با تکنولوژی برتر ...

اهدافی که در آبکاری به روش آندایزینگ مد نظر است ...

شانزدهمین نمایشگاه بین الملی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی و مواد کامپوزیت ...

خانه ی ما بس بزرگ است ...

آزمایشگاه شرکت پویاب فلز یکی از مجهز ترین آزمایشگاه ها در صنعت آبکاری ...

آماده سازی سطح برای بدنه خودرو ...

درگذشت یک استاد آبکاری ...

هجدهمین همایش ملی مهندسی سطح ...

سبزترین خودروساز جهان معرفی شد ...

برگزاری چهارمین دوره آبکاری کروم سخت ...

5 توسعه فن آوری توسط آبکاری ...

آشنایی با یک خودرو مدرن و شگفت انگیز ...

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد