پهباد ((برو خانه)) در ژاپن علیه کارمندان وفادار و کاری
شاید هر ژاپنی نماد سخت کوشی و داشتن پشت کار در ذهن خیلی ها نقش بسته باشد. پهباد برو خانه یکی از ابتکارات جهت اثبات این ادعا است.
ژاپنی ها به کار خیلی وفادارند و همین عامل باعث فاصله افتادن آنها از زندگی معمولی شان شده و قرار است با استفاده از پهباد جدید، کارمندان و کارگران را مجبور به رفتن به خانه ها و دست برداشتن از اضافه کار کنند.
به گزارش خبر آلاین، پهباد مجهز به صوت به نام T-frend ماهی 450 دلار هزینه دارد و پیغام صوتی اسکاتلندی (Auld Lang Syne) در خود جای داده است که معمولا ژاپنی ها هنگام بستن مغازه، جلوی مشتری از آن استفاده می کنند و حالا پهباد به کارمندان و کارگران با صدای خشن از آنها می خواهد تا محیط کار را ترک کنند.
در اغلب دنیا سیستم مانیتورینگ ایجاد می شود تا کارمندان و کارگران از زیر کار در نروند اما در ژاپن ظاهرا همه چیز بر عکس است و بدین وسیله آنها قصد دارند فرهنگ کار کردن به مدت طولانی را در کشور خود از بین ببیرند.