Welcome to our website! We work for you

تنها 30 تا 35 کارخانه موتور سیکلت در کشور فعال هستند.

صنعت متور سیکلت ارتباط تنگاتنگی با صنعت آبکاری دارد. رونق یا روکود صنعت موتور سیکلت تاثیر بسزایی بر صنعت ابکاری می گذارد. در این بخش آخرین گزارش در مورد صنعت موتور سیکلت ارائه می شود.

تعطیلی برخی از کارخانجات تولید موتور سیکلت

شناسه خبر 1604586  تاریخ 27 آذر 1396

یک مقام مسئول در صنعت موتور سیکلت با بیان اینکه اسامی 60 واحد تولیدی موتور سیکلت در کشور ثبت شده است، گفت: تنها 30 تا 35 کارخانه در این زمینه فعال بوده و مابقی شرکت ها یا از این حوزه خارج و یا با مجموعه های دیگر ادغام شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فریبا خاکزاد در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال تعرفه واردات موتور سیکلت های برقی تغییری نخواهد کرد، اظهار داشت : تولید موتور سیکلت های برقی و هیبریدی طی سالهای اخیر یکی از دستور کارهای جدی کارخانجات تولید کنندگان شده است به نحوی که در حال حاضر هر کارخانه تولیدی، حداقل یک محصول برقی و یا هیبریدی در سبد محصولات خود دارد.

وی وضعیت کارخانه تولید کننده موتور سیکلت و دوچرخه اشاره کرد و گفت: سالیانه 400 هزار موتور سیکلت در کشور پلاک می شود و این موضوع نشان می دهد تولید کنندگان داخلی می توانند بخش قابل توجهی از نیاز بازار را پوشش دهند. البته در این میان تولید کنندگان باید به سمت ارتقا کیفی و تنوع محصولات خود حرکت کنند.

خاکزاد اضافه کرد در حال حاضر 60 واحد تولیدی در زمینه موتور سیکلت ثبت شده اند که تنها 30 تا 35 کارخانه فعال بوده و مابقی شرکت ها یا از این حوزه خارج و یا با مجموعه های دیگر ادغام شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید کنندگاه موتور سیکلت مونتاژکار هستند افزود: در زمینه تولید دوچرخه فقط 3 شرکت فعال است و حدود 20 وارکننده این کالا در کشور فعال است.از اینرو به نظر می رسد که باید در زمینه تولید دوچرخه کارخانجات داخلی وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران رایدکس تنها نمایشگاه بین المللی تخصصی در حوزه صنعت موتور سیکلت و دوچرخه ، قطعات و لوازم یدکی مرتبط و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی در ایران است، افزود در این دوره حدود 500 نفر از بازرگانان خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا، چین، ژاپن،اتریش،افغانستان، عراق، کره، هند، ترکیه، امارات، تایوان، اتیوپی، اردن، ازبکستان، استونی، الساوادور و لبنان حضور خواهند داشت.

مطالب مرتبط

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت پویاب فلز میباشد